هواشناسی کرمان اعلام بارش کرد، مدیریت بحران هشدار

هواشناسی کرمان اعلام بارش کرد، مدیریت بحران هشدار داد

آنطور که هواشناسی پیش‌بینی کرده کرمانی‌ها آخر هفته‌ای همراه با بارش بویژه در ارتفاعات خواهند داشت و مدیریت بحران استان نیز با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرده مراقب آبگرفتگی، تردد در جاده های کوهستانی و نیز پیشگیری از خسارت ها باشید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل برای چند روز آینده در استان، گفت: از روز چهارشنبه شاهد بارندگی در سراسر استان هستیم که بیشینه این بارش‌ها در نیمه غربی خواهد بود.

مریم سلاجقه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با تاکید بر اینکه افزایش ابر از روز چهارشنبه تا شنبه پدیده غالب اکثر مناطق استان کرمان خواهد بود،افزود: عمده بارش‌ها از روز چهارشنبه در ارتفاعات، مناطق سردسیر و کوهستانی استان به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وقوع تندبادهای لحظه‌ای نیز در سراسر استان کرمان طی این هفته پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌ها از بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز می‌شود اما عمده این بارش‌ها برای پنجشنبه شب تا جمعه خواهد بود.

هوای سرد همچنان پایدار است

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه همچنان طی روزهای آینده پایداری هوای سرد را در سراسر استان خواهیم داشت، تصریح کرد: هوا این هفته نسبت به هفته گذشته سردتر نمی‌شود چون این هفته ابر در آسمان وجود دارد این ابرها باعث می‌شود صبح‌ها خیلی سرد نشود و میانگین هوا خیلی فرقی نسبت به هفته گذشته نخواهد کرد.

وی بیان کرد: دمای هوای شهر کرمان صبح امروز حداقل منفی سه درجه و حداکثر به ۱۴ درجه می‌رسد.

هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار پیرو پیش بینی هواشناسی، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان نیز امروز اطلاعیه‌ هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرد: پنجشنبه این هفته شمال، مرکز، نیمه غربی و ارتفاعات جنوب استان، روز جمعه کرمان، اُرزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان و ارتفاعات شرق استان و نیز در روز شنبه مناطق جنوب غربی استان تحت تاثیر سامانه بارشی خواهند بود.

هشدار آبگرفتگی

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان در اطلاعیه خود تاکید کرده که آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، احتمال لغزندگی و اختلال تردد در جاده ها بویژه در گردنه‌ها و گذرگاه های کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی بویژه در مناطق جنوبی استان وجود دارد.

همچنین در این گزارش بر ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اطلاع‌رسانی بموقع، آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط برای اتخاذ تمهیدات لازم در کاهش خسارات احتمالی تاکید شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا