نشست علنی شورای مرکز دیار کریمان

تلنگری دوباره برای جای خالی پارکینگ عمومی در شهر کرمان

کمبود پارکینگ در کرمان بویژه در خیابان‌های اصلی و منتهی به ساختمان‌های تجاری و پزشکی سال هاست دغدغه مردم این شهر است؛ دغدغه‌ای که در بخشی از شصت و نهمین نشست عمومی شورا شهر کرمان طی روز دوشنبه ۳۰ آبان نیز مطرح و بر لزوم ایجاد پارکینگ‌های عمومی تاکید شد.

شهر کرمان از طرفی اگرچه درگیر کمبود پارکینگ است اما از سویی با پارکینگ های فاقد مجوز و نظارتی مواجه است که برخی شهروندان زمین های خود یا دیگران را برای کاربری پارکینگ با قیمت های بدون ضابطه درآورده اند و ضرورت ورود جدی شهرداری و نظارت بر این مساله وجود دارد.

منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه مشکلات کمبود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر کرمان را سال‌های سال می‌بینیم، افزود: اقداماتی در این راستا انجام شده ولی متاسفانه اقدامات موثری نبوده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط شهر کرمان گره‌های ترافیکی به خاطر نبود پارکینگ ایجاد شده است و شمار زیادی از خودروها دوبله توقف می کنند؛ بعضا پارک‌های حاشیه ‌ای خیابان‌ها نیز جوابگو این تعداد خودرو نیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط شهر کرمان گره‌های ترافیکی به خاطر نبود پارکینگ ایجاد شده است و شمار زیادی از خودروها دوبله توقف می کنند؛ بعضا پارک‌های حاشیه ‌ای خیابان‌ها نیز جوابگوی این تعداد خودرو نیست.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

تلنگری دوباره برای جای خالی پارکینگ عمومی در شهر کرمان

ایرانمنش گفت: شورا به شهرداری در مورد ایجاد پارکینگ تکلیف کند؛ به واسطه اینکه در بعضی جاها شهرداری از مردم به دلیل اینکه نمی‌توانند پارکینگ تهیه کنند به عنوان کسر پارکینگ مبلغی را دریافت می‌کند و سال‌های سال هم این پول در یک حساب مجزا واریز می‌شود و باید این مبلغ برای ساخت پارکینگ هزینه شود.

این عضو شورا تصریح کرد: در مواردی بخش زیرین تقاطع‌های غیرهمسطح به عنوان پارکینگ در نظر گرفته‌ شده، در صورتی که این موارد در جاهای مناسبی واقع نشده و استفاده چندانی از این مکان‌ها به عنوان پارکینگ نمی‌توان کرد.

وی بیان کرد: در خیابان استقلال، چهارراه سمیه و سراسر خیابان شریعتی پارکینگ طبقاتی در سطح شهر کرمان نداریم، در صورتی که ساخت پارکینگ‌های طبقاتی وظیفه شهرداری است.

وی بیان کرد: در خیابان استقلال، چهارراه سمیه و سراسر خیابان شریعتی پارکینگ طبقاتی در سطح شهر کرمان نداریم؛ در صورتی که ساخت پارکینگ‌های طبقاتی وظیفه شهرداری است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

ایرانمنش خاطرنشان کرد: از این رو باید شهرداری‌های مناطق مختلف کرمان، طی یک ماه آینده نیازسنجی داشته باشند و مناطقی که نیاز به پارکینگ دارد را به شورا معرفی کنند حداقل در این دوره شورا چند پارکینگ طبقاتی ساخته شود.

تلنگری دوباره برای جای خالی پارکینگ عمومی در شهر کرمان

وی تصریح کرد: در کنار ایجاد پارکینگ، درباره استفاده عادلانه از پارک‌های حاشیه‌ای کنار خیابان‌ها نیز باید اقداماتی انجام شود و جاهایی که نیاز است ماموران پلیس راهور حضور داشته باشند و به بحث حمل و نقل و ترافیک در حاشیه مجتمع‌های پزشکی و تجاری در سطح شهر سرو سامانی دهند.

آماده‌سازی شهر برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی

تلنگری دوباره برای جای خالی پارکینگ عمومی در شهر کرمان

نکته مهم دیگری که بخش مهمی از جلسه امروز را به خود اختصاص داد آماده سازی شرایط برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود؛ محمد رضا کمساری عضو شورا با اشاره به اینکه سال گذشته شورا از اقدامات شهرداری درباره سالگرد شهید سلیمانی مطلع نشد، افزود: در راستای آماده‌سازی شهر برای مراسم سالگرد باید نگاه ویژه‌ای شود زیرا مهمانانی که برای این مهم به شهر کرمان می‌آیند هم می‌توانند مبلغ فضای این شهر برای حضور سایر افراد باشند و از طرفی می‌توانند فضای ناآماده شهر را تبلیغ کنند.

حسین چناریان دیگر عضو شورا نیز ادامه داد: در زمینه آماده‌سازی شهر کرمان برای مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی بحث روشنایی بزرگراه‌ها و خط کشی معابر مدنظر قرار گیرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا