معادن و کارخانه های معدنی، فرصت های شغلی متعددی در فاریاب ایجاد کرده اند

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان جلسه شورای اداری شهرستان فاریاب با حضور استاندار، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فاریاب و جمعی از مدیران کل در شهرستان فاریاب برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب کرمان ۱۰۷ پروانه بهره برداری و ۲۹۴ پروانه اکتشاف معادن صادر شده در حالی که قبل از استقرار اداره کل در جنوب کرمان ۱۰ پروانه بهره برداری و ۲۰ پروانه اکتشاف وجود داشت.

مسلم مروجی فرد با اشاره وضعیت شهرستان فاریاب در حوزه معادن افزود: شهرستان فاریاب بعد از شهرستان جیرفت دارای بیشترین معادن در جنوب کرمان است که مهمترین آنها شامل ۱۵ معدن کرومیت و ۲ معدن طلا و ۲ معدن سیلیس می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان فاریاب از شهرستان های موفق در جذب سرمایه گزار است، افزود: تا پیش از این، همه تولیدات معادن طلا، سیلیس و کرومیت بدون فرآوری از منطقه خارج می شد که با رایزنی انجام شده و جذب سرمایه گزار از اواخر سال گذشته اولین کارخانه طلا در این شهرستان افتتاح و برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی شد.

مروجی فرد گفت: ماشین آلات دومین کارخانه طلا فاریاب نیز با سرمایه گزاری ۳هزار میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر نصب شده است.

وی اضافه کرد: در این شهرستان کارخانه سیلیس با ظرفیت بیش از ۵ هزار تن احداث شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: مجوز احداث کارخانه فروسیلیس که از نیازهای مهم کشور را با سرمایه گزاری ۱۲هزار میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر نیز در شهرستان فاریاب صادر شده است.

وی با اشاره مسئولیت های اجتماعی معادن افزود: معادن در شهرستان فاریاب در ایجاد زیر ساختهایی نظیر جاده سازی و آب آشامیدنی اقدامات مهمی را در دست اقدام دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: با وجود معادن و با احداث کارخانه های متعدد در کنار معادن، برای بسیاری از جوانان شهرستان فاریاب فرصت های شغلی متعددی ایجاد شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا