مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

⭕۳۲ هزار و ۵۰۸ نفر از فرهنگیان استان کرمان شامل رتبه بندی می شوند/ آغاز عملیات ساخت ۳۵ مدرسه خیرساز در هفت ماه اخیر

💠مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری گفت: ۳۲ هزار و ۵۰۸ نفر از همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان شامل رتبه بندی می شوند.

💠 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی امروز هشتم شهریورماه در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: برگزاری اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در ماه های گذشته داشتیم که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح “پنجشنبه های شهدائی” را پنجشنبه هر هفته با اولویت شهدای دانش آموز و معلم با حضور در خانواده شهدا اجرا می کنیم، افزود: طرح “نذر خدمت” را داریم به این صورت که همکاران دارای بالای ۲۰ سال خدمت، هفتگی چهار ساعت از ساعت موظفی آنها کم می شود اما ۲۵۶۰ آموزگار علی رغم توان استفاده از این فرصت، کار کرده و حق التدریس نگرفته اند و وزیر از این طرح استقبال و از همکاران استان کرمان تقدیر کرد.

رضایی تصریح کرد: راه اندازی ۹۸۶ پایگاه مطالعاتی برای تثبیت یادگیری و آمادگی برای کنکور در سال تحصیلی گذشته انجام شده و از ابتدای مهرماه مجددا فعال می شوند و همچنین کارگروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را در استان تشکیل داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۰۰ درصد مدارس ما از ۱۴ فروردین تا خردادماه حضوری شد و ثبت رکورد بیش از ۵۴۰۰ بازدید از روند آموزش حضوری در مدارس استان کرمان را در مدت مذکور داشتیم.

وی اظهار کرد: کسب رتبه نخست جشنواره جوان خوارزمی در بیست و سومین دوره توسط دانش آموزان استان را داشتیم که ۹ طرح از آنها معادل ۳۰ درصد طرح های برگزیده کشور از استان کرمان بود.

رضایی در ادامه با اشاره به خرید تجهیزات کارگاهی فنی و حرفه ای و کار و دانش با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در ماه های اخیر بیان کرد: جذب مشارکت بنگاه های اقتصادی و معادن استان برای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی به ویژه در مناطق محروم را داشتیم و اگر شرکت ها به ما کمک کنند، می توانیم کیفیت آموزشی را بالا برده و هم به مسائل پرورشی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: در استان کرمان بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز و بیش از ۴۲ هزار معلم داریم و خانواده پرجمعیت آموزش و پرورش نیازمند کمک های اقتصادی بنگاه ها و معان استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت که ۶۰۰ میلیارد تومان آن برای مدارس کانکسی، پروژه های نیمه تمام و مدارس غیرمقاوم است.

وی افزود: فضای آموزشی استان و شهر کرمان پائین تر از میانگین کشور قرار دارد و اداره کل نوسازی مدارس موظف شده طی مدت سه سال این عدد را به متوسط کشوری برساند و این امر در سفر وزیر به استان مصوب شده و در این سفر برای هفت شهرستان جنوبی هر کدام یک میلیارد تومان سرانه اختصاص یافت.

رضایی بیان کرد: ۱۱ مجتمع حیات طیبه و مدرسه شبانه روزی در چهار شهرستان شرقی و هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان مصوب و ساخت آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به جذب مشارکت خیرین، عنوان کرد: در یک مورد، توافق ساخت دو هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در رودبار جنوب را داشتیم و زمین نیز از سوی منابع طبیعی در اختیار گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: انعقاد تفاهمنامه طرح شهید سلیمانی را با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال در راستای ایجاد ۳۲ زمین چمن در مدارس سطح استان داشتیم. همچنین در قالب این طرح ۱۱ زمین والیبال ساحلی و ۱۱ سالن سقف بلند با اولویت مدارس دخترانه احداث می شود و تفاهمنامه ای با مس داشتیم که قرار است چمن مصنوعی را مس تامین کند.

وی عنوان کرد: کلنگ ساخت اردوگاه راهیان نور در شهرکرمان در ۷۹ هکتار در روز تولد سردارحاج قاسم سلیمانی اول فروردین ماه به زمین زده شد که این اردوگاه دارای ۱۰۰ سوئیت، مسجد، سالن ورزشی و … است که این طرح با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می شود.

این مسئول با اشاره به کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت ۳۵ مدرسه خیرساز در هفت ماه اخیر در سطح استان کرمان بیان کرد: ستاد اجرائی فرمان امام مدارس نیمه تمامی داشت که نوسازی مدارس قول داده این پروژه ها را از محل اعتبارات اداره کل و سفر هیئت دولت تا پایان امسال تمام کنیم.

رضایی تصریح کرد: بسیج فرهنگیان طرح جهاد آموزشی را در استان کرمان اجرا می کند و از مهم ترین موارد آن می توان به شناسائی دانش آموزان مناطق محروم و بازمانده از تحصیل، فراخوان تشکیل کلاس های جهادی، تشکیل کمیته پشتیبانی و … اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اعلام کردیم نباید مدرسه کپری در استان کرمان وجود داشته باشد و همچنین نباید از بخاری نفتی استفاده شود و در این راستا در مدارس عشایری و دورافتاده از بخاری های جدید خورشیدی استفاده می کنیم و روسای آموزش و پرورش موظف هستند موارد را اعلام کنند تا بخاری جدید تامین شود تا مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمرکز ما در سطح استان بر پروژه مهر است تا مدارس و ادارات ما آمادگی لازم برای بازگشائی مدارس داشته باشند و در این راستا جلساتی با روسای آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی اظهار کرد: فرآیند نقل و انتقالات همکاران فرهنگی از دو ماه قبل آغاز شده و بیش از ۵۵۰۰ همکار در این فرآید شرکت کرده و حدود ۶۰ درصد از این افراد جابه جا می شوند. ضمن اینکه مهم ترین و اساسی ترین کار این است منطقه ای را نداشته باشیم که با کمبود نیرو روبه رو باشد.

رضایی در بخش پایانی سخنانش درباره رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی شامل کسانی که از ۳۱ شهریورماه سال قبل بازنشسته شدند، می شود و برای کسانی که قبل از آن بازنشسته شدند، در افزایش حقوق لحاظ می شود.

وی تصریح کرد: ۳۲ هزار و ۵۰۸ نفر از همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان شامل رتبه بندی می شوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا