عامل برخی کانون‌های ریزگرد، بازسازی نشدن معادن است

معاون سازمان جنگل‌ها: عامل برخی کانون‌های ریزگرد، بازسازی نشدن معادن است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: عامل برخی از کانون های ریزگرد و طوفان شن در کشور معادنی بوده که بعد از اتمام بهره برداری بازسازی نشده است.

به گزارش خبرنگار نقی شعبانیان روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: معادن در استان کرمان یکی از فرصت هاست اما به همان میزان که تخریب شده باید ۱۰ برابر آن طبیعت احیا شود.

وی با اشاره به اینکه باید تعهداتی بر گردن بهره‌بردار معدن بگذاریم تاکید کرد: در دنیا هم مانع کار بهره برداری ها نمی شوند و منابع طبیعی باید در خدمت منافع ملی باشد، اما چه کسی این حق را به ما داده بی ضابطه استفاده کنیم و این منابع را برای نسل آینده نگذاریم.

شعبانیان اضافه کرد: سزاوار نیست وقتی تا این میزان به معادن کمک می کنیم اما برای داشتن یک نهالستان یا احیای جنگل نیاز به اعتبار داشته باشم و این اعتبار تامین نشود.

به گزارش خبرنگارصاحبنظران تاکید دارند مطالعات بازسازی معادن از ابتدای پروژه های معدنی در بسیاری از نقاط دنیا مورد توجه قرار می گیرد و همگام با مطالعات اکتشافی، ارزیابی های زیست محیطی نیز به منظور شناسایی ظرفیت های قابل استفاده بعد از عملیات معدنکاری مورد توجه قرار دارد؛ لذا کاهش مخاطرات برجا مانده از عملیات معدنکاری، احیای زمین های تحت تأثیر و منابع آبی مصرف شده، کاهش آثار، اطمینان از حفظ منابع محیط زیستی، ایجاد ثبات و پایداری در محیط اجتماعی- اقتصادی منطقه پس از پایان فعالیت های معدنی، ایجاد کاربری های جدید و ترغیب در استفادە مناسب از منابع انرژی و ضمانت بهره برداری پایدار از معادن از جمله اهداف بازسازی معادن نام برده می شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه سخنان خود یادآور شد: عشق و علاقه به منابع طبیعی، تخصص و استفاده از تمامی ظرفیت های استان و تعامل با همه دستگاه ها برای مدیریت در منابع طبیعی نیاز است.

شعبانیان ادامه داد: دنیا امروز با آلودگی ها، بلایای طبیعی و کمبود آب روبه روست که ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و چه بسا چالش های شدیدتری داشته باشد.

وی افزود: این شرایط وظیفه ما را سنگین تر می کند و توجه به منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع و احیای بیابان ها یکی از راه های برون رفت از این چالش هاست.

شعبانیان با بیان اینکه منابع طبیعی جنوب کرمان از حساسیت و شکنندگی بیشتری برخوردار است و مسئولان مختلف نیز باید مشارکت داشته باشند اضافه کرد: ۹۹ درصد کاداستر منطقه (محدوده بندی)انجام شده و وضعیت منابع طبیعی در استان روشن است.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر تولید و کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال گفت: یک یا ۲ هفته آینده برای عملیاتی کردن آن در استان وارد عمل می شویم و سهمیه خوبی نیز برای استان لحاظ شده است.

فرماندار جیرفت هم در این آیین اظهار کرد: برای حفظ پوشش گیاهی و گازهای گلخانه‌ای باید همت کنیم و با کمک گرفتن از مردم می توان از بیابان زایی جلوگیری کرد.

احمد بلندنظر با بیان اینکه اعتبارات جنوب استان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید افزایش یابد اضافه کرد: حفظ آب و خاک اهمیت دارد؛ برای کنترل سیلاب ها نیز نیاز به کمک بیشتر به منابع طبیعی جنوب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار در این مراسم از خدمات حمزه احمدی قدردانی و قاسم رحیمی نیا به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان معرفی شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا