سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها؛ وقتی ایران قهرمانش را در آغوش کشید

سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها؛ وقتی ایران قهرمانش را در آغوش کشید

بوی یتیمی، کرمان را فرا گرفته بود؛ خبر رسیدن پیکر و پیراهن خونین سردار دل‌ها به کرمان در هفدهم دیماه ۱۳۹۸، شرر به جان اهالی این دیار انداخته و این استان را به میعادگاهی برای آخرین دیدار معشوق مبدل کرده بود.

به گزارش خبرنگار، دست به دست، شانه به شانه و چشم به چشم از سیزدهم دی از عراق تا مهد کریمان، زادگاهش، آمده بود و اینجا در کرمان در هفدهم دی ۱۳۹۸ حجم جمعیت که خوشامدگوی حضور سردارشان و البته داغدارش بودند، همه یکصدا فریاد برآورده بودند “مالک خوش آمدی که علی بیقرار توست”.

از آن بامداد خون‌آگین ۱۳ دی، نفس های کرمانی ها در سینه حبس مانده بود؛ باورِ نبودن مرد مردمداری که سال ها شانه به شانه شان راه رفته بود، پهلو به پلویشان تلاش کرده بود و چشم در چشم و نفس در نفس، غم و غصه شان را خورده بود، دشوار و بی مفهوم بود؛ برای اهالی این دیار دنیا به آخر رسیده بود.

هفدهم دی ۱۳۹۸ خیلی ها به یاد شب های بیت الزهرا(س) – موقوفه سردار سلیمانی- افتاده بودند که جارو به دست می گرفت و خاک پای زائران را نفس می کشید تا اشک ها به پهنای صورتش در عزاداری های شب های فاطمیه همه و همه از مقابل چشم کرمانی ها گذشت و دیگر برنگشت.

۲ روز مانده به هفدهم دی ماه حضور مهمانان سردار دل ها در گوشه و کنار شهر کرمان پیدا و هر لحظه بر تعدادشان بیش از پیش افزوده شد آنچنان که در دقایق نخستین صبح سرد و جانکاه ۱۷ دی، خیابان های منتهی به میدان آزادی شهر کرمان مملو از چشم های اشکباری بود که نبودنش، حاج قاسم‌شان و همرزم وفادارش سردار حسین پورجعفری را به وسعت آسمان ضجه می زدند.

نه تنها کرمان که دنیا از خاطر نمی برد آنهمه شکوه و آن عزت را که خدایش به پای بنده ای خاکسار ریخت و در صفوف میلیونی تشییع هویدا ماند..

کرمان و کرمانی آن صبح یخبندان دی ۹۸ را از یاد نمی برد؛ همان روزی که اهالی این دیار با چشم خویشتن، دیدند که جانشان بر دوش آزادیخواهان جهان به سوی آرامگاه ابدی‌اش می رود و شاید کمتر کسی بود که نمی دانست او خود این لحظه را از پرودگارش به تضرع گرفته بود.

آن روز البته روز غم بر غم نشستن هم بود؛ حجم انبوه جمعیت تشییع کننده پیکر سردار از ظرفیت خیابان های در نظر گرفته شده فراتر رفت و همین موجب شد ۶۱ نفر از عشاقی که دل به دل یار سپرده بودند به دلیل ازدحام جمعیت در ابتدای خیابان شهید بهشتی کرمان جان بسپرند و با سردارشان راهی ابدیت شهادت شوند.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

جمعیت مشایعت کننده با وجود از دست رفتن جان تعدادی از هموطنانمان باز هم در مسیر تشییع پیکر مطهر رفیق شهیدشان آرام ننشست؛ این مدعا را دامنه گسترده کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان، خیابان های منتهی به پردیسان قائم و گلزار شهدای کرمان گواهی می دهند زیرا این خاطرات سبز را در سینه ستبرشان ثبت کرده اند.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

انبوه جمعیت، اجازه خاکسپاری پیکر پاک سردار دل ها را در جوار یار شفیقش که وصیت کرده بود آنجا به خاکش بسپارند، حسین یوسف الهی نمی داد؛ هرچه اعضای ستاد تشییع، زمان تدفین را به عقب می انداختند تا از انبوه جمعیت کاسته شود، نتیجه برعکس می شد و هر لحظه بر تعداد مشایعت کنندگان پیکر سردار دل ها افزوده می شد.

شب شد و از نیمه گذشت، تحمل زمهریر هوا آن‌هم در منطقه گلزار شهدای کرمان کار هر کسی نبود اما زن و مرد پیر و جوان، مردانه ایستاده بودند و انگار تا پیکر حبیبشان را در جوار رفیقش جا نمی دادند قرار نبود آرام بگیرند.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

بالاخره بامداد چهارشنبه هجدهم دی بعد از گذشت یک روز جانکاه، پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طبق وصیتش در میان مشایعت خیل عظیم دوستدارنش در گلزار شهدای شهر کرمان به عنوان هزار و دوازدهمین شهید این گلزار پس از ۴۰ سال مجاهدت و تلاش در راه خدا در کنار همرزمان شهیدش از جمله شهید محمدحسین یوسف الهی آرام گرفت و نبودنش داغی ماندگار شد بر سینه هر کرمانی.

و خاک پاک و شهیدپرور کرمان، آن روز هم‌آغوش مردی از تبار نور، معرفت، بزرگی، شجاعت، شهامت و جهاد و کرامت شد اما چشمِ انتظار کرمانی ها هنوز به راه آمدنش است و اهالی این دیار با وجود آن روز درد هنوز رفتنش را باور نکرده اند.

حالا او همانطور که آرزو کرده بود یکهزار و دوازدهمین شهید سرافراز گلزار شهدای کرمان قطعه ای از بهشت است؛ در ۱۷ دی سال ۹۸ کرمان ماندگار ماند؛ دیگر بار سفر نمی بندد، حاج قاسممان دیگر حرفی از رفتن نمی زند و عجله همیشگی را برای رفتن ندارد. او همینجا کنار همرزمان و هم استانی هایش ماند، باشد که عَلَمش را سلیمانی ها بر دوش گیرند تا برای همیشه تاریخ خاری باشد در چشم دشمنان.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش بعد از شهادت به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلا و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) و پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

بعد از آن بود که پیکر مطهر ایشان به تهران رسید و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به سمت میدان آزادی تشییع شد.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

پس از تشییع و تکریم پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم شهید پرور تهران، پیکر این سردار مقاومت برای وداع به قم انتقال یافت و بامداد سه شنبه ۱۷ دی به منظور تشییع و تدفین به کرمان منتقل شد.

شهید حسین جعفری نیا نیز از همرزمان مجاهد کبیر، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بود که همراه ایشان در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.

مردم استان کرمان از نخستین ساعات انتشار خبر شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به دست تروریست های آمریکایی در فرودگاه بغداد، به صورت خودجوش اقدام به برگزاری تجمع های مختلف و جلسات عزاداری کردند.

به یاد ۱۷ دی سالروز حماسه تشییع سردار دل‌ها

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، درحالی که در سفری رسمی در کشوری ثالث حضور داشتند، در حمله پهپادهای آمریکایی به دستور مستقیم دوناد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا