جزییات خرید یکصد ون و اتوبوس در کرمان و امیدها برای تحول اساسی

مسئولان شهری کرمان در حالی از خرید ۵۰ اتوبوس جدید و اختصاص سهمیه ۵۰ وَن خبر می‌دهند که وضعیت ناوگان عمومی این کلانشهرِ مرکز استان خوب نیست؛ بویژه در مناطق حاشیه که اساسا تقاضای بیشتری برای این نوع وسیله حمل و نقل وجود دارد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان می‌گوید ۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری خریداری شده است؛ اتوبوس‌هایی که تحویل آنها کلید خورده و انتظار می‌رود پس از این تحولی هر چند کوچک در حمل و نقل شهری ایجاد کنند و از مشکلات مردم بکاهن

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه در مناطق حاشیه شهر و نیز فرسودگی آنها از جمله مشکلات کلانشهر کرمان به شمار می رود و این درحالی است که در کنار کمبودهای این بخش، در عرصه مدیریتی ناوگان موجود نیز نیاز است نظارت و برنامه ریزی منظم و بهتری اعمال شود.

باتوجه به اینکه شهر کرمان در بخش تاکسی های درون شهری نیز با مشکلات متعددی مواجه است به طوری که براساس آمار مدیران شهری بیش از ۵۰ درصد تاکسی های مجوز داده شده، در سطح شهر فعال نیستند لذا انتظار می رفت و می رود که بخشی از این مشکل از طریق اتوبوس های درون شهری جبران شود که در جلسات اخیر شورا خبری مبنی بر خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اعلام شد.

خبرنگار دنبال اعلام این خبر با مسئولان شهری کرمان درباره جزییات این خرید و نحوه به کارگیری آنها مصاحبه کرده که در ادامه از نظر شما می گذرد؛ مسئولان شهر کرمان معتقدند حتی با وجود تحویل ۵۰ اتوبوس که تحویل چند مورد از آنها شروع شده، باز مشکل کمبود اتوبوس همچنان باقیست.

برنامه تحویل اتوبوس ها

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرمان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اینک سه دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد استان شده و در کمتر از یک ماه ۱۰ دستگاه دیگر نیز به این ناوگان اضافه خواهد شد، افزود: بین پنج تا ۶ ماه آینده تمام ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان اضافه خواهد شد.

منصور ایرانمنش با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه اتوبوسی که به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان اضافه خواهند شد در قالب طرح اختصاص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور است، ادامه داد: از این ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری، ۲۰۰ دستگاه به شهرداری تهران اختصاص یافته و بقیه بین سایر شهرهای کشور توزیع می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه برای این ۵۰ دستگاه اتوبوس ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی و جانمایی استفاده از این تعداد اتوبوس در خیابان های شهر کرمان بعد از تحویل کامل آنها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بعضی از مسیرهای شهر کرمان که حمل و نقل مسافر با یک دستگاه اتوبوس انجام می‌شود در صورت نیاز به ۲ دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و برای مسیرهایی که اتوبوسی ندارند دستگاه‌های جدید تعریف خواهند شد.

ایرانمنش افزود: برنامه‌ریزی برای اختصاص اتوبوس به مسیرهای مختلف یا افزایش دستگاه‌های اتوبوس موجود در خط‌ها براساس تقاضای سفر و نیازهای که در آن مناطق وجود دارد، انجام خواهد شد.

ایرانمنش افزود: برنامه‌ریزی برای اختصاص اتوبوس به مسیرهای مختلف یا افزایش دستگاه‌های اتوبوس موجود در خط‌ها براساس تقاضای سفر و نیازهایی که در آن مناطق وجود دارد، انجام خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه جابه‌جایی، جزو جدایی‌ناپذیر زندگی و فعالیت روزمره انسان و برنامه‌ریزی حوزه حمل و نقل فصلی الزامی در برنامه‌ریزی شهری است، اظهارداشت: قراردادن این ۵۰ اتوبوس در نقاط مختلف شهر کرمان به منظور حل مشکلات شهروندان و استفاده بهتر آنها از سیستم حمل و نقل عمومی خواهد بود.

جزییات خرید یکصد ون و اتوبوس در کرمان و امیدها برای تحول اساسی

شدت کمبودها در مراکز پرتقاضاتر

وی بیان کرد: متاسفانه تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر کرمان نسبت به تقاضا بخصوص در محله‌های حاشیه شهر کم است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه ورود این ۵۰ دستگاه اتوبوس طی ماه‌های آینده قطعا به بهبود وضعیت حمل و نقل در شهر کمک قابل توجهی خواهد کرد، تصریح کرد: تا حدودی خلاءهای حوزه حمل و نقل عمومی در شهر کرمان با این دستگاه‌های اتوبوس جبران می‌شود.

۵۰ دستگاه اتوبوس کافی نیست

وی در عین حال تاکید کرد: به طور قطع افزودن ۵۰ دستگاه اتوبوس به نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر کرمان کمک نخواهد کرد و ما نیز در این شهر به تعداد خیلی بیشتری از این اتوبوس‌ها نیاز خواهیم داشت؛ البته معتقدیم ورود این اتوبوس‌ها بخش زیادی از مشکلات را حل می کند.

۵۰ دستگاه ون

جزییات خرید یکصد ون و اتوبوس در کرمان و امیدها برای تحول اساسی

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان همچنین با اشاره به رویکرد دیگر برای کمک به حل مشکلات ناوگان عمومی این کلانشهر گفت: در کنار ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس، سهمیه ۵۰ دستگاه ون نیز از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به شهرداری کرمان تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: هزینه خرید این ون‌ها نیز از سوی شهرداری پرداخت شده اما اینکه دقیقا چه زمانی وارد شهر کرمان می‌شوند را نمی‌دانم و احتمالا تا پایان امسال خواهد بود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

جزییات خرید یکصد ون و اتوبوس در کرمان و امیدها برای تحول اساسی

برنامه ای برای انبوه‌برها در شهر کرمان

وی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که تاکنون در شهر کرمان انجام شده، استفاده از خطوط ویژه و بی.آر.تی‌ مناسب‌ترین انبوه‌برها برای این شهر هستند البته برای آینده بحث‌های دیگری به غیر از ایجاد خطوط ویژه و بی آرتی نیز باید پیگیری شود.

ایرانمنش با تاکید بر اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و تسهیل در تردد شهروندان برای فعالیت روزانه از ضروریات مدیریت شهری است، ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرمان طبق نظر مشاور طرح وجود بی آر تی در ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا