توضیح درباره حذف برخی صنایع غذایی از فهرست مشاغل خانگی:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: یکسری از صنایع غذایی در کشور که شبکه بهداشت باید تک تک آنها را کنترل می‌کرد از فهرست مشاغل خانگی حذف شده است و این موضوع ربطی به استان ندارد.

مجتبی مصباح در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بم که از قطب های مهم تولید خرما در کشور به شمار می رود افزود: به طور مثال بسته بندی خرما جزو مشاغل خانگی از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نبوده است.

وی در ادامه با تشریح وضعیت این شهرستان و استان در بحث اشتغال و تسهیلات این بخش خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی اعتباری براساس عملکرد سال های گذشته، استعدادهای شهرستان و درجه محرومیت تقسیم بندی شده و به شهرستان ها ابلاغ شده که برای شهرستان بم مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مرحله ابلاغ رسیده است.

به گفته وی اگر شهرستانی بتواند تا پایان مهرماه اعتبار ابلاغ شده را جذب کند از محل سهمیه شناور نیز مجدد مبلغی برای آن شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اضافه کرد:  با توجه به اینکه هنوز تا پایان مهر ماه ۲۰ روز دیگر باقی است اما شهرستان بم توانسته تمام اعتبار را جذب کند به همین دلیل مبلغ یک میلیارد تومان دیگر به سهمیه شهرستان بم اضافه خواهد شد.

مصباح تاکیدکرد: اگر طرح های پشتیبان خوب ارایه شود از محل تسهیلات مشاغل خانگی استان نیز  تسهیلاتی به شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی گفت: البته در بحث مشاغل خانگی تجربه پرداخت تسهیلات از ۲۰ سال قبل داریم اما متاسفانه ماندگاری شغل در برخی از تسهیلات نبوده و بعد از دریافت تسهیلات شغل از بین رفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان توضیح‌داد: پشتیبان‌ ها سازوکار تولید را بلد هستند و بازار را می‌شناسند به همین دلیل تاکید می‌کنیم مشاغل ایجاد شده در حوزه مشاغل پشتیبان باشد.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات مشاغل خانگی، نداشتن اتصال تولید به بازار مصرف است اما پشتیبان ها این مشکل را ندارند که مواد اولیه ارزان قیمت را تهیه می‌کنند، بازار فروش مناسب را می دانند و ماندگاری کارهایشان نیز بالاست.

مصباح همچنین افزود: شهرستان بم تنها ۳۴ درصد از تعهد اشتغال امسالش را محقق کرده است و از نظر درصد ثبت در سامانه رتبه خوبی ندارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تعهد اشتغال این شهرستان سه هزار و ۴۱۷ نفر است که از نظر تعداد افراد ثبت در سامانه رتبه ششم را در استان دارد.

مصباح خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان سال گذشته با ایجاد ۵۰ هزار شغل ۱۲۳ درصد ایجاد اشتغال داشت که رتبه اول کشور را به دست آورد و به همین نسبت میزان بیکاری ما ۲.۵درصد کاهش یافت.

وی افزود: در سال جاری تعهد ما ۱.۵ برابر شد و به ۶۰ هزار و۳۷۴ نفر رسید که بخشی از آن به رفع عامل کرونا و دیگری افزایش تسهیلات مربوط است زیرا این موارد زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

مصباح اظهارداشت: بخش اعظمی از اشتغال ایجاد شده در نیمه دوم رخ می دهد اما اگر به نسبت بخواهیم نگاه کنیم شهرستان بم از متوسط پایین تر است.

مدیرکل تعاون کرمان همچنین در مورد بحث خدمت رسانی دستگاه‌های دولتی گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که روی جزیی ترین مسایل و موضوعات ذره بین می گذارند و آن ضعف را صدبرابر نشان می‌دهند تا موج نارضایتی را به این شکل به تصویر بکشند.

وی افزود: هیچ کدام از رسانه‌های خارجی به اندازه یک کارمند بداخلاق و ناکارآمد برای ایجاد نارضایتی، کارآمدی نخواهد داشت.

شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا