تشدید ورود سلاح به کرمان و رشد ۸۸ درصدی کشفیات طپانچه

تشدید ورود سلاح به کرمان و رشد ۸۸ درصدی کشفیات طپانچه

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای مهر سال جاری تشدید ورود سلاح و مهمات را به این استان شاهد بوده‌ایم گفت: کشفیات سلاح طپانچه در این مدت بیش از ۸۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار، سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در طرح رونمایی از دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان کرمان در طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج روز گذشته موفق به انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات شد افزود: از این باند ۱۶ سلاح و ۳۲ خشاب جنگی کشف، یکی از اعضای آن باند دستگیر و خودرو حامل این سلاح و مهمات نیز ضبط شده است.

وی اظهار داشت: اعضای باند قاچاق، اسلحه و مهمات که کلت و طپانچه بودند را از استان های شرقی وارد کرده بودند و قصد انتقال آنها را به استان های فارس و سایر استان های مرکزی کشور داشتند.

فرمانده انتظامی کرمان تصریح کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون ۶۲۶ قبضه سلاح در این استان کشف شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه ۲ ماه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: هزار و ۹۳۶ سلاح طی سال جاری کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و در این زمینه متهمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

سردار ناظری اظهارداشت: همچنین پلیس استان کرمان در دستگیری افرادی که مبادرت به تیراندازی ایذایی می کردند طی سال جاری افزایش سه درصدی دستگیری را ثبت کرده است.

تشدید ورود سلاح به کرمان و رشد ۸۸ درصدی کشفیات طپانچه

هشدار رییس کل دادگستری کرمان

به گزارش خبرنگاررییس کل دادگستری استان کرمان نیز ضمن تقدیر از فرماندهی انتظامی این استان گفت: تلاشگران فراجا در استان کرمان با تلاش مضاعف خود توفیقات بسیار خوبی در زمینه کشف سلاح داشته اند و آخرین باند منهدم شده توسط پلیس استان مربوط به روز گذشته و در جنوب استان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: با توجه به مسائلی که اخیرا در کشور ایجاد شد، دشمنان تلاش داشتند اغتشاشات خیابانی را به سمت مسلحانه سوق دهند تا بهره برداری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ماه های اخیر ورود سلاح و مهمات غیرمجاز به کشور افزایش داشته است، عنوان کرد: با هوشیاری نیروی انتظامی مقادیر زیادی از این سلاح و مهمات کشف شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار داشت: سیاست دستگاه قضایی تشدید برخورد با دارندگان سلاح بویژه سلاح جنگی است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمان براساس قانون، برخورد شدید با دارندگان، فروشندگان و حاملان سلاح و مهمات غیر مجاز را در دستور کار دارد و بر این اساس، شعبه های ویژه ای در دادسراها و دادگاه ها برای رسیدگی و اعمال مجازات های بازدارنده دراین حوزه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: قانونگذار برای قاچاق سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز پنج تا ۱۰ سال حبس و برای نگهداری، حمل و جا به جایی سلاح و مهمات غیرمجاز ۲ تا پنج سال حبس پیش بینی کرده است.

تشدید ورود سلاح به کرمان و رشد ۸۸ درصدی کشفیات طپانچه

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان مجازات حداکثری را برای جرائم حوزه نگهداری، حمل و قاچاق سلاح اعمال خواهد کرد تا درباره افرادی که به امنیت موجود استان خدشه وارد و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می کنند، مجازات بازدارنده اعمال شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا