تایید اختلاف قیمت پارکینگ‌های عمومی در کرمان

تایید اختلاف قیمت پارکینگ‌های عمومی در کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان گفت: اختلاف قیمت در نرخ‌نامه پارکینگ‌های عمومی صنف و شهرداری وجود دارد که این موضوع از طریق فرمانداری پیگیری شده و تلاش می‌شود تغییراتی در نرخ‌نامه صنف به وجود بیاید و میزان آن تقلیل پیدا کند.

علی سعیدی روز جمعه در گفت‌وگوبا خبرنگار اشاره به اینکه هر ۱۰ مورد از پارکینگ‌هایی که مالکیتشان برعهده شهرداری بوده به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: شهرداری بر عملکرد پیمانکاران نظارت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ پارکینگ بخش خصوصی در شهر کرمان داریم، بیان کرد: نظارت بر این پارکینگ‌ها بر عهده شهرداری نیست و صنف مربوطه این کار را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان با اشاره به اینکه نرخ‌نامه ۱۰ مورد پارکینگ متعلق به شهرداری که به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده براساس نرخ مصوب شورا شهر کرمان است، ادامه داد:

وی اشاره کرد: برای ایجاد رویه یکسان میان نرخ‌نامه پارکینگ‌های متعلق به شهرداری نشست مشترک با پیمانکاران فعال در این حوزه برگزار کردیم و به آنها اعلام شد نرخنامه اطلاع‌رسانی عمومی شود و بعد از این نشست اکثر این پارکینگ‌ها این موضوع را اعمال کردند.

سعیدی ادامه داد: به پیمانکاران پارکینگ‌های متعلق به شهرداری تاکید شده که قبض‌ها به حالت یکسان باشد و در قسمت زیرین قبض ساعت و ورود و خروج دقیقا ذکر شده باشد.

پارکینگ های بدون مجوز

اختلاف قیمت پارکینگ های عمومی سطح شهر کرمان درحالیست که برخی از این پارکینگ های بخش خصوصی اصلا مجوز فعالیت را ندارند زیرا یک فرد زمینی از خود یا دیگران را به شکل خاکی و بدون ضابطه به پارکینگ تبدیل کرده و هر مقدار وجه که بخواهد از متقاضیان می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان دراین باره نیز بیان کرد: به لحاظ قانونی در روند دریافت مجوز برای پارکینگ‌ها به نظر می‌رسد یکسری خلاءها وجود دارد و آن هم این است که اگر کسی متقاضی احداث پارکینگ هست باید حتما مراجعه کند و ملک از لحاظ موقعیت‌های ترافیکی کنترل شود.

برنامه ایجاد پارکینگ طبقاتی

وی در عین حال در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگارمبنی بر کمبود پارکینگ در نقاط مهم و شلوغ شهر با اشاره به برنامه ایجاد پارکینگ طبقاتی در این شهر ادامه داد: در بحث طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیک موضوع ایجاد پارکینگ مدنظر قرار و یکسری از موقعیت‌های داخل شهر به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان ادامه داد: در طرح جامع ترافیک اگر موضوع ایجاد پارکینگ‌ها نهایی شود شهرداری باید برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی ی سطحی وارد عمل می‌شود.

استقبال پایین از پارکینگ صاروج

مشکلات کمبود یا نرخ نامه بی ضابط پارکینگ های عمومی شهر کرمان درحالی است که پارکینگ طبقاتی و مجهز ساخته شده در بافت قدیم آن مورد استقبال قرار نگرفته و نمی گیرد که سعیدی با اشاره به استقبال‌ اندک مردم از پارکینگ صاروج شهر کرمان خاطرنشان کرد: برای افزایش استقبال از این پارکینگ۲ اتفاق باید بیافتد؛ ابتدا باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اولیه برای استفاده از یک پارکینگ به‌روز و عالی انجام شود.

سعیدی با اشاره به دومین راهکار پیشنهادی برای افزایش استقبال مردم کرمان از پارکینگ صاروج گفت: تعیین تکلیف پارک‌های حاشیه‌ای و اعمال قانون در مکان‌هایی که نباید پارک خودرو انجام شود به افزایش استقبال از این پارکینگ کمک خواهد کرد.

برنامه مکانیزاسیون پارکینگ ها

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای مکانیزه کردن پارکینگ‌های متعلق به شهرداری در سطح شهر کرمان داریم ادامه داد: با انجام فرایند مکانیزه کردن، کنترل و نظارت لحظه‌ای و مستمر بر عملکرد پارکینگ‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان با اشاره به اینکه با مکانیزه کردن پارکینگ‌ها زمان ورود و خروج دقیق شهروندان از طریق کارت‌های مخصوص در سیستم ثبت می‌شود، اظهارداشت: با مکانیزه کردن و سیستمی شدن ورود و خروج، مشکلات احتمالی در نرخنامه مربوط به پارکینگ‌ها نیز به طور قطع رفع خواهد شد.

هوشمندسازی پارکینگ‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان با اشاره به فرایند هوشمندسازی پارکینگ‌ها، بیان کرد: در این فرایند موقعیت‌های پارکینگ‌هایی که شهروندان بتوانند استفاده کنند به صورت یک اپلکیشن کاربردی در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا بتوانند به صورت هدفمند مسیرشان را انتخاب کنند و به سمت مکان هایی که دارای پارکینک مناسب است، هدایت شوند.

ضرورت وجود پارکینگ در کنار مجتمع های پزشکی و تجاری

وی همچنین بیان کرد: برای بحرانی‌ترین قسمت هایی که در شهر کرمان وجود دارد بویژه در محدوه مجتمع‌های پزشکی و تجاری(بلوار جهاد) به صورت حاد با مشکل پارکینگ مواجه هستیم که در نشست شهرداران مناطق تاکید شد به صورت ویژه ایجاد پارکینگ در این منطقه در دستور کار قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به اینکه قرار است طی یک ماه آینده در هر منطقه یک فضای پارکینگی مشخص شود، خاطرنشان کرد: اولویت برای ایجاد پارکینگ در هر منطقه با مکان‌هایی است که طرح تفصیلی در نظر گرفته یا آن مکان‌ها به لحاظ استفاده شهروندان بیشترین نیاز احساس می‌شود.

ساماندهی ۹ هزار متر از خیابان‌های شهر

وی گفت: برای حل معضل پارک‌های حاشیه‌ای نیز بخش خصوصی به منظور ساماندهی نزدیک به ۹ هزارو ۵۵۰ متر از خیابان شهر کرمان ورود کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان با اشاره به وضعیت این مکان‌ها، خاطرنشان کرد: در تغییر کاربری‌هایی که اتفاق می افتد و ماهیت ملک تغییر پیدا می‌کند ممکن است مشکلات ترافیکی به وجود بیاید از این رو واحد اجراییات شهرداری اگر این تخلفات را اعلام کند ما نیز بررسی لازم را انجام خواهیم داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا