به بهانه مراسمی در بیت‌الزهرای سردار دل‌ها در کرمان

یادی جاودانه برای دانشجویان دهه هشتاد

شیما شمسی

در یکی از روزهای شلوغ کرمان و در ثانیه‌های متصل به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مهمان بیت‌الزهرای سردار دل ها بودیم؛ همان جا که نزدیک به ۱۰ سال نام درخشان بانوی دو عالم زهرای مرضیه لحظات حضور در این مکان نورانی را ماندنی‌تر کرده است.

به نظر بیت‌الزهرای حاج قاسم این روزها شلوغ‌تر از همیشه است؛ دیوارها، نقش‌ونگارها و مقرنس‌کاری‌های روی دیوار و تمامی تصاویر نصب شده شهدا از منظر چشمان زیادی می‌گذرد.

و مهمان امروز بیت‌الزهرا دختران و پسران دانشجوی دانشگاههای فرهنگیان سراسر کشور بودند که بعضی‌هایشان آرام و بعضی ها شور جوانی داشتند. گاهی در لاک خودشان فرو می رفتند و گاهی سه چهار نفری در گوشه ای دور هم می‌نشستند.

برایشان همه چیز غریب و زیبا بود و گاها دست نوشته‌ای را می‌خوانند که بر روی آن نوشته شده بود «حواستان باشد اینجا روضه‌خانه حاج قاسم نیست اینجا بیت الزهراست و کسی با پهلوی شکسته منتظر شماست».

روایتی از شهید

به گزارش در این مراسم، محمد حسنی، راوی دفاع مقدس و از همرزمان شهید سلیمانی نخستین کسی بود که پشت تریبون رفت و با همان زیبای لهجه کرمانی، بیان صمیمانه و با اشاره به تصاویر حاج قاسم در کنار بردار شهیدش، ناخودآگاه همهمه‌ دختران و پسران دانشجو را آرام کرد. وقتی از مادرش گفت از دیدار حاج قاسم با خانواده آنان، از لحظات شهادت برادر و از روزهای یکدلی لشکر ۴۱ ثارالله، اشک را در چشمان خیلی های حاضر در مراسم می شد دید.

عبودیت و بندگی، رمز محبوبیت حاج قاسم

مسئول اجرایی حسینیه بیت الزهرای کرمان دومین سخنران مراسم یاد جاودانه‌ها بود؛ به قول خودش نیامده بود که حرف‌های طولانی بزند بلکه از سر حس وظیفه آمد تا به مهمانان بیت الزهرا خوش آمد بگوید. مهدی صدفی البته خیلی خلاصه رمز محبوبیت حاج قاسم را در عبودیت و بندگی ذکر کرد و گفت: شهید سلیمانی شخصیتی مومن بود.

در ادامه مسئول اجرایی حسینیه بیت الزهرای کرمان (موقوفه سردار سلیمانی که بخشی از منزل شخصی او بوده است) رو به سوی دانشجوها کرد و گفت: ابتدا بگذارید چند خاطره از حاج قاسم بگویم و در حالی که صدایش می‌لرزید، ادامه داد: حاج قاسم انسان مخلصی بود، رهبر معظم انقلاب زمانی که بعد از شهادت ایشان به منزل حاج قاسم رفتند گفتند که این شهید از نفسش گذشت.

صدفی سپس ضمن بیان خاطراتی از فداکاری‌های شهید سلیمانی در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در مبارزه با اشرار و خاطره اسارت ۸۵ مرزبان در پاکستان و درایت حاج قاسم برای آزادی آنان، تصریح کرد: شهید سلیمانی نسبت به آموزه‌های دینی و اعتقادی بسیار پایبند بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم در غزه، سنگ را به موشک تبدیل کرد؛ حشدالشعبی عراق و دیگر نهادهای تشکیل شده برای مبارزه با داعش هم حاصل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار بود.

مسئول اجرایی حسینیه بیت الزهرای کرمان ضمن اشاره به ویژگی مردم دوستی و مردمداری شهید سلیمانی، گفت: این شهید عزیز، شخصیتی ولایتمدار بود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر دهه هشتاد شهید سلیمانی تصمیم به ساخت بیت الزهرا گرفت، خاطرنشان کرد: سال ۹۳ کلنگ این ساختمان زده شد و اوایل ۹۵ساخت آن به پایان رسید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا