انتقاد از موازی‌کاری در صدور بارنامه کامیون‌ها

انتقاد از موازی‌کاری در صدور بارنامه کامیون‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با انتقاد از موازی کاری‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: علاوه بر راهداری، باربرگ های شهری برای حمل و نقل جاده‌ای صادر می‌شود که امکان نظارت ما را بر این ناوگان از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار، مجتبی محمودی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات بارنامه‌ای که توسط راهداری مشخص و اعلام شده برای ناوگان سوخت، به شرکت نفت ارسال و مسیر آن نیز پیمایش و نظارت می‌شود.
وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر ناوگان جاده ای در طول مسیرها از طریق دوربین‌ کنترل می‌شوند اما وقتی بارنامه از طریق راهداری صادر نشود و باربرگ های شهری ملاک باشد، امکان نظارت (ما) وجود نخواهد داشت و احتمال قاچاق سوخت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار نظارت بر فعالیت کامیون ها در داخل شهرها برعهده شهرداری ها و در جاده های برون شهری با راهداری است؛ طی ماه های اخیر و همزمان با تشدید قاچاق سوخت انتقاد از شهرداری ها و نیز اداره های کل راهداری در استان کرمان نیز بالا گرفته بود زیرا معتقد بودند که در فعال سازی سامانه های کشوری مربوط به فعالیت کامیون ها، ثبت اطلاعات کامیون ها و نظارت بر فعالیت آنها کم کاری داشته اند.

در صورت ثبت مشخصات کامیون های درون و برون شهری در سامانه های حمل و نقل و نصب جی پی اس در این کامیون ها، امکان رصد مسافت پیمایش شده کامیون ها و نسبت آن با سوختگیری انجام شده مشخص می شود که عامل مهمی در جلوگیری از قاچاق سوخت به شمار می رود.

فصل پرتردد جنوب کرمان و وضعیت تامین کامیون

مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه در پنج سال گذشته تامین ناوگان حمل و نقل جاده ای (کامیون) در این منطقه رشد

۱۰۰ درصدی داشته اظهارداشت: ناوگان موجود در جنوب کرمان بتنهایی پاسخگوی حجم تولیدات محصولات زراعی نیست لذا کامیون موردنیاز از دیگر نقاط کشور تامین می شود.

به گفته وی در فصل برداشت هرسال ۳۴ هزار دستگاه معادل حدود ۶۰ درصد ناوگان کشور برای حمل محصولات کشاورزی به جنوب کرمان می‌آیند و تامین این تعداد کامیون درحالی است که ۸۱ درصد آنها مجبور هستند خالی به منطقه بیایند و به اصطلاح یک سر بار هستند اما باتوجه به ضرورت تامین ناوگان، این مهم مدیریت می شود.

اجازه ورود ناوگان خارجی به مزرعه

محمودی با بیان اینکه در حوزه بازاریابی بعد از تولید و همچنین صادرات در جنوب کرمان کارهای لازم انجام نگرفته است، به موضوع مراقبت از کیفیت محصولات حین جابه جایی آنها نیز اشاره و تاکید کرد: حمل و نقل محصولات باید یکباره و از طریق یک کامیون از مبدا تا مقصد باشد تا کیفیت بار در نتیجه تغییر کامیون و تعدد ناوگان جابه جا کننده محصول، کاهش نیابد.

وی تاکید کرد: در این زمینه برای اولین بار اجازه ورود ناوگان خارجی را نیز به مزرعه گرفته ایم.

انتقاد از موازی‌کاری در صدور بارنامه کامیون‌ها

وضعیت راه های جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جنوب استان رتبه ۱۲ یا ۱۳ راه ها را دارد ولی به لحاظ ماشین آلات راهداری در رتبه آخر کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: البته راهداری جنوب کرمان آمادگی کامل را در راهسازی دارد زیرا همکاران وقت بیشتری برای جبران کمبود ماشین آلات می گذارند.
محمودی اضافه کرد: ۸۹ نقطه حادثه خیز شناسایی و ۴۵ نقطه برطرف شده اما به دلیل هزینه بالا مابقی را فقط آشکارسازی کردیم.
وی با بیان اینکه هشت گروه آسفالت در جنوب کرمان در حال فعالیت هستند افزود: دهداری ها هم می‌توانند برای تسریع در کار راه‌های روستایی به راهداری کمک کنند زیرا ما ماشین آلات لازم را در اختیار آنها می گذاریم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا