استقبال چند سرمایه‌گذار برای توزیع سیلندر گاز در جنوب کرمان

پس از آنکه استاندار کرمان اعلام کرد زمینه شکستن انحصار موجود در توزیع سیلندر گاز در جنوب این استان فراهم شده، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان نیز می‌گوید چند شرکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی برخی درخواست مکتوب نیز داده‌اند.

به گزارش همزمان با شروع فصل سرما تشکیل صف های طولانی مقابل عاملان توزیع سیلندر گاز در نقاط مختلف جنوب کرمان نیز خبرساز بود به طوری که در کنار همه ضعف ها، انحصار در عرضه این سیلندرها که اینک در اختیار تنها یک شرکت است از جمله عوامل این مشکل اعلام شده بود.

استاندار کرمان روز پنجشنبه ۲۹ دی اعلام کرد که تلاش برای شکستن انحصار موجود و کمک به حل مشکل صف‌های سیلندر گاز آغاز شده و اظهارامیدواری کرده بود که علاقه مندان به سرمایه گذاری در این عرصه نیز با توجه به تسهیلاتی که دولت در نظر می گیرد، به این مقوله ورود کنند.

بروز زمینه دلال‌بازی و فروش سیلندر، گران تر از قیمت مصوب و قاچاق گاز از جمله مشکلات این مناطق گزارش شده و معلوم نیست آغاز به کار شرکت جدید در کنار شرکت موجود به ایام سرد امسال می رسد یا خیر و باید از راه های دیگر و اعمال نظارت بیشتر، مشکلات کنونی شهروندان را حل کرد و منتظر بود که طی ماه های آینده شاهد فعالیت شرکت جدید باشیم.

نکته قابل تامل اینکه خط لوله گاز به جنوب کرمان رسیده و فرآیندهای گازکشی در منازل نیز در جریان است؛ لذا برخی ناظران گمانه‌زنی می‌کنند شروع گازکشی منازل ممکن است افق‌های سرمایه گذاری در حوزه توزیع سیلندر گاز را تحت تاثیر قرار دهد اما مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان معتقد است که هم اینک نیز چند سرمایه گذار برای این مهم اعلام آمادگی کرده اند.

حال باید منتظر بود و دید که آیا فرآیندهای اداری سرمایه گذاری به سرانجام می رسد یا خیر.

سیدمحمدباقر نورالدینی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در این زمینه با چند شرکت صحبت شده، هرکدام متمایل به سرمایه گذاری بوده اند و حتی یک شرکت نیز درخواست خود را ارائه داده است.

استقبال چند سرمایه‌گذار برای توزیع سیلندر گاز در جنوب کرمان

وی اعلام کرد: متقاضیان به سرمایه گذاری در این زمینه بدانند که هم فرمانداران و هم مسئولان استان برای حمایت از این اقدام آمادگی کامل دارند و حمایت لازم صورت خواهد گرفت.

اختصاص زمین برای سرمایه گذار

نورالدینی گفت: شرکت های توزیع کننده سیلندر با توجه به اعلام آمادگی مسئولان استان، چنانچه تمایل به سرمایه گذاری و ورود به حوزه توزیع گاز مایع در جنوب استان داشته باشند می توانند از حمایت های لازم مثل تخصیص زمین و دیگر شرایط منطبق با قوانین و مقررات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی، در صورت مهیا بودن تجهیزات و زمین مناسب صادر می شود گفت: صدور موافقت اصولی برای فعالیت این بخش در جنوب کرمان منعی ندارد.

نورالدینی همچنین درپاسخ به پرسش ایرنا درباره چرایی مشکلات کنونی تشکیل صف برای دریافت سیلندر گاز در جنوب کرمان گفت: ما از سال ۹۹ زمینه توزیع الکترونیک کپسول گاز را مهیا کرده ایم که اگر مورد استقبال قرار می گرفت هم با قیمت مصوب عرضه می شد و هم از قاچاق آن جلوگیری به عمل می آمد و در نتیجه شهروندان با چنین مشکلاتی مواجه نمی شدند.

به گفته وی شهروندان می توانند از طریق ثبت نام به نشانی https://newtejaratasan.niopdc.ir/ برای دریافت سیلندر گاز براساس سامانه الکترونیک اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیت عاملان توزیع در حوزه گرانفروشی گفت: ما به طور مستمر میزان توزیع سیلندر گاز را به سازمان صمت و نهادهای نظارتی اعلام می کنیم.

نهادهای متولی باید بازرسی لازم از واحدهای عرضه کننده داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.

سهمیه کاهش نیافته

نورالدینی همچنین درپاسخ به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه سهمیه گاز جنوب کرمان در زمستان امسال کاهش یافته گفت: امسال نیز مطابق فصول سرد سال های گذشته سهمیه مورد نظر اختصاص یافته است.

به گفته وی سهمیه هر سال جنوب کرمان ۲ هزار و ۸۰۰ تن بوده که در دو مرحله به آن اضافه می شده و به سه هزار و ۲۰۰ تن می رسیده است.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال گذشته نیز سه هزار و ۲۰۰ تن توزیع شده است گفت: امسال تا ۲۷ دی ماه سه هزار و ۱۰۰ تن تحویل شده و تا چندروز پس از آن نیز زمینه تحویل ۱۰۰ تن دیگر فراهم آمده لذا سهمیه از سال گذشته کمتر نشده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا