اجرای ۵۶۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان از ابتدای سال تاکنون

طی آیینی در جشنوارۀ پروژه‌های شهری شهرداری کرمان اعلام شد:

طی آیینی در جشنوارۀ پروژه‌های شهری شهرداری کرمان، آسفالت معابر شهر از ابتدای سال تاکنون، ۵۶۰ هزار مترمربع اعلام و بر رسیدن به رقم 900 هزار مترمربع آسفالت معابر در سال آینده، تأکید شد.

به گزارش، سعید شعرباف، شهردار کرمان، در این آیین که با حضور مدیران شهری در محل کارخانه آسفالت شهرداری کرمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: بخش اصلی فرایند آسفالت که معمولاً دیده نمی‌شود، کارگران کارخانه هستند که آسفالت را در شرایط دشوار تولید می‌کنند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای قدردانی از کارگران حوزۀ آسفالت شهرداری کرمان، آیین بهره‌برداری از آسفالت اجراشده در سال‌جاری را در کارخانه آسفالت برگزار کنیم.

شهردار کرمان، با بیان اینکه آسفالت، جزو سه مسأله اصلی شهر کرمان است، تصریح کرد: در خیلی از شهرها، آسفالت دیگر مسأله اصلی نیست و از آن عبور کرده‌اند، اما متأسفانه کرمان در زمینۀ آسفالت، عقب‌ماندگی تاریخی دارد و مطالعات ما در سال اول نشان می‌داد 2.5 میلیون مترمربع از معابر اصلی داخل شهر کرمان، به آسفالت اولیه نیاز دارد که این میزان، غیر از مناطق و شهرک‌های الحاقی شهر است.

شعرباف یادآور شد: اگر بخواهیم با روش معمول جلو برویم، نه‌تنها عقب‌ماندگی را نمی‌توانیم جبران کنیم؛ بلکه شاید بیش از ۱۰ سال طول بکشد تا میزان آسفالت معابر به حد قابل قبول برسد.

شهردار کرمان افزود: متراژ آسفالت معابر شهر کرمان در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۵۰ هزار مترمربع بوده که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۴۰۰ هزار مترمربع رسید و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال، به ۶۰۰ هزار مترمربع برسد.

شعرباف بیان کرد: حداقل نیاز شهر کرمان این است که حجم متراژ آسفالت در معابر اصلی، هر سال به‌صورت تصاعدی افزایش ۵۰ درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان آسفالت در سال آینده باید به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار مترمربع برسد تا بتوانیم مشکل عقب‌ماندگی در این زمینه را تاحدی جبران کنیم.

شهردار کرمان، به دو مشکل بزرگ در زمینه آسفالت شهر کرمان اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگاه اجرای فاضلاب در شهر کرمان به‌عنوان یک پروژه ملی و موردنیاز شهر که تا سال ۱۴۰۴ هم ادامه دارد، یکی از مسایل ما در زمینه آسفالت است.

شعرباف ادامه داد: برای مثال، پروژه آسفالت در «سرآسیاب» باید زودتر از اینها شروع می‌شد، اما به‌دلیل اجرای پروژه فاضلاب، نتوانستیم معابر این محدوده را آسفالت کنیم.

وی، مشکل دیگر آسفالت در شهر کرمان را کمبود نقدینگی دانست و تصریح کرد: در دوره‌های گذشته با عنوان بازآفرینی شهری، به میزان قابل توجهی، به شهرداری‌ها قیر رایگان تخصیص داده می‌شد و نظارت جدی هم بر نحوه هزینه‌کرد و استفاده از آن نبود، اما اکنون، تخصیص این میزان قیر کاهش یافته و در شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر، کفاف مدیریت شهری را نمی‌دهد؛ ضمن اینکه باید قیر را به‌صورت نقدی از بورس خریداری کنیم.

شهردار کرمان افزود: با وجود این مشکلات، میزان آسفالت معابر در شهر کرمان ۵۰ درصد افزایش یافت.

شعرباف ادامه داد: امسال علاوه بر تخصیص بودجه قابل توجه برای زیرساخت‌های کارخانه آسفالت، با شیوه‌های تأمین مالی از طریق گشایش اعتباری، تلاش کردیم مشکل تأمین قیر نیز حل شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری آسفالت معابر در سال آینده به متراژ ۹۰۰ هزار مترمربع، اظهار امیدواری کرد معضل آسفالت معابر شهر کرمان طی سه سال آینده برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه از ابتدای این دوره، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری، آسفالت معابر بوده است، گفت: طبق برآورد اولیه، حدود دو میلیون مترمربع معبر خاکی در شهر کرمان، نیاز به آسفالت داشت.

مهدی نیکویی گفت: در این دوره، مناطق پنج‌گانه شهرداری کرمان با همکاری سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری، آسفالت معابر هدف را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با ظرفیت بخش خصوصی و تلاش سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، توانستیم از ابتدای سال تاکنون، ۵۶۰ هزار مترمربع از معابر شهر را آسفالت کنیم.

لازم به ذکر است؛ این مراسم با تقدیر از کارکنان کارخانه آسفالت شهرداری کرمان همراه بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا